Les matemàtiques a aquest institut es treballen de manera molt singular, són 6 propostes, llargues que hem d’anar fent, al nostre ritme, al llarg del trimestre. Quan vam començar, vam fer tots la mateixa proposta, la 0, que repassava molt en general aspectes com operacions bàsiques, problemes matemàtics etc. A partir  que anàvem acabant, podíem escollir entre cinc propostes, de temes diferents.

Cada proposta té una caixa amb tots els seus apartats i materials manipulatius que es nacessitaran, com calculadores, jocs de cartes, base 10 o figures geomètriques de fusta,al començar s’ha de fer una avaluació de com anem en els aspectes que es treballaran,a continuació treballem la proposta, quan acabem hem de fer una altra avaluació, però ara de com estem en els aspectes que hem treballat. Quan  acabem hem de fer una altra proposta.

A mi, m’agrada bastant aquest sistema perquè les propostes no són generals, sinó que cadascuna tracta un tema diferent, em facilita l’aprenentatge, ja que només és allò i res més. Aquest mètode, ajuda que cadascú vagi al ritme que necessiti i , a més a més, si  un concepte ja el saps no fas la proposta, i pots fer el que et cal treballar. 

Lena González

Foc