Els 10 eixos del nostre projecte

El nostre objectiu és crear les condicions idònies perquè els nois i les noies assoleixin els aprenentatges necessaris per al seu desenvolupament. Per això:

  • Posem l’alumnat al centre del procés d’aprenentatge.
  • Creiem en la naturalesa social de l’aprenentatge.
  • Impulsem un aprenentatge inclusiu, sensible a les diferències individuals i potenciador de la igualtat d’oportunitats.
  • Vetllem per un clima de convivència adequat i respectuós que afavoreixi l’aprenentatge.
  • Promovem l’aprenentatge autònom.
  • Fomentem el treball cooperatiu en grups naturals d’aprenentatge entre iguals.
  • Prioritzem les àrees instrumentals per garantir l’assoliment de les competències bàsiques.
  • Utilitzem l’aprenentatge globalitzat per reunir diferents àmbits curriculars i les competències digital, personal i social.
  • Potenciem la creativitat i l’expressió a través de l’emoció i el plaer.
  • Oferim orientació educativa continuada en tots els cursos mitjançant el pla d’acció tutorial.

L’atenció personalitzada

  • Establim vincles: tots som tutors/es

  • Respectem la diversitat de ritmes: grups heterogenis

  • Codocència, desdoblament, suports específics a l’aula

  • Atenem la individualitat en les maneres daprendre: Pla personal daprenentatge i treball

  • Fomentem la consciència en laprenentatge: lavaluació

  • Vetllem per lorientació des de 1r dESO

Recursos i suports

  • Treballem en grup de manera cooperativa

  • Fem ús de les noves tecnologies: dispositiu digital personal

  • Treballem les competències bàsiques

  • Fomentem la globalització dels aprenentatges

  • Oferim moments de creació i expressió

  • Adeqüem els espais d’acord amb la metodologia plantejada

La comunitat educativa

  • Mantenim consciència de lús responsable dels materials i dels espais

  • Impliquem les famílies en el procés

  • Mantenim contacte amb els centres de primària

  • Fem xarxa

L’inici de curs

  • Acollida: període adaptació, coneixement i vinculació
  • Material

    • Socialitzat a l’aula
    • Dispositiu digital per TG com a una eina més educativa
  • Comunicació família escola

    • Reunions (seguiment, avaluació)
    • Entrevistes (quan s’escaigui)

Les sortides

  • Camps d’aprenentatge / Colònies

  • Sortides als espais educatius de l’entorn

  • Sortides a la natura

  • Sortides vinculades als àmbits

  • Intercanvis lingüístics